Cursuri online!

https://www.perfmed.ro/

  In baza protocolului de colaborare nr. 153/11.07.2018 incheiat între Școala Națională de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar București și Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, organizam, pe platforma www.perfmed.ro,  programe de educatie medicala continua la distanta EMCD, creditate cu credite EMC, adresate asistentilor medicali.

Cursuri restantieri 2018 !

  • 18-19-20 .01.2019 zi de curs 19, ora 9.00 lector Cristina Moisa
  • 24-25-26 .01.2019 zi de curs 25, ora 15.00 lector Gabriela Gavriloiu

Zile de programare la tel 0764489108 :

14-17.01.2019 pentru primul curs între orele 16~18.

21-23.01.2019 pentru cel de-al doilea curs între orele 16~18.

Cele doua cursuri sunt cu PLATA! Pentru fiecare curs trebuie achitata taxa de 50RON la UNICREDIT BANK. Prezenta la curs este luata in calcul doar cu anexarea copiei chitantei.

Restantieri 2017

În atenția asistenților medicali restanțieri:
Pentru asistenții medicali ce nu au efectuat cele 30 credite EMC aferente anului 2017 sunt puse la dispoziție următoarele cursuri:

  • 10 feb.2018  ora 09:00 -Cauze și factori de risc pentru cancerul de col uterin Lector As.med.Gabriela Gavriloiu
  • 24 feb.2018 ora 09:00 -Urgențe medicale respiratorii Lector As.med.Daniela Grosu

Cursurile se vor tine la Clubul Sp. Judetean „Sf. Pantelimon”.

Taxa pentru curs este de 50 ron.

Se achita la Idea Bank(vizavi de Zanfir-centru, langa Marelbo) sau la Unicredit Bank(vizavi de Paco-gara).

Se va specifica la banca : „Chitanta Restanta Curs 2017”.

 

Cursuri sem. I 2018

ATENTIE!!!
Pentru inscrieri va rugam sa sunati la numarul de telefon afisat pentru fiecare curs. Inscrierile se pot face in zilele de LUNI, MARTI, MIERCURI si JOI, intre orele 16.00 – 18.00, pana cel tarziu la data mentionata in tabel.

 

Deoarece fiecare asistent medical are nevoie de minim 1 curs in specialitatea in care profeseaza va rugam sa participati la cursurile organizate pentru specialitatea Dvs.

Deasemenea, cursul de Resuscitare Cardio – Respiratorie este obligatoriu odata la 5 ani.

 

 

Descarca / Vizualizeaza cursurile pentru semestrul I al anului 2018 – PDF

CAMPANIA FIGHTING FATIGUE TOGETHER ÎN ROMÂNIA LUPTĂM ÎMPREUNĂ ÎMPOTRIVA OBOSELII

Siguranța pacientului reprezintă o adevărată provocare în cadrul sistemelor de sănătate moderne, unde complexitatea îngrijirii este asociată cu un risc crescut de apariție a evenimentelor adverse asociate actului medical. De asemenea, volumul mare de muncă, lipsa personalului, insuficiența resurselor, stresul și oboseala profesională reprezintă realități actuale semnificative, care contribuie la creșterea riscului de erori medicale.

Oboseala profesională reprezintă un fenomen care apare după o perioadă prelungită sau intensă de activitate fizică sau intelectuală și care are ca rezultat apariția unei dificultăți în desfășurarea activității profesionale. Mai mult, s-a dovedit că oboseala profesională are un efect negativ important asupra stării de bine și a siguranței profesioniștilor din domeniul sănătății, precum și un impact semnificativ asupra siguranței pacienților, fiind asociată cu burn-out-ul profesional, vigilența scăzută, creșterea asumării riscurilor, afectarea interpretării informațiilor și a luării de decizii, creșterea vitezei de reacție și afectarea comunicării în cadrul echipei medicale1.
Conform Organizației Mondiale a Sănătății2, burn-out-ul reprezintă un sindrom care apare ca rezultat al stresului cronic la locul de muncă și care nu a fost gestionat într-un mod adecvat. Se caracterizează prin trei dimensiuni: sentiment de epuizare; detașare, negativism sau cinism privind locul de muncă; eficacitate profesională redusă.

Având ca scop principal îmbunătățirea siguranței pacienților prin optimizarea siguranței profesioniștilor din domeniul sănătății, EUROPEAN PATIENT SAFETY FOUNDATION (EUPSF)3 a lansat în anul 2023 Campania FIGHTING FATIGUE TOGETHER (FFT)4, ca o continuare la nivel european a campaniei naționale Fight Fatigue (UK, 2018)5.
În luna septembrie 2024, ORDINUL ASISTENȚILOR MEDICALI GENERALIȘTI, MOAȘELOR ȘI ASISTENȚILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA (OAMGMAMR) a devenit organizație afiliată a EUPSF6. Partenerii afiliați ai EUPSF sunt reprezentați de persoane, organizații sau companii din mai multe țări europene, cum ar fi: Austria, Belgia, Croația, Elveția, Germania, Olanda, Portugalia, România, Slovacia, Spania și Suedia.

Afilierea OAMGMAMR la EUPSF a fost anunțată în mod oficial de către domnul Mircea Timofte, Președintele OAMGMAMR, în data de 17 septembrie 2024, în cadrul evenimentului organizat la București cu ocazia Zilei Mondiale a Siguranței Pacientului. Invitatul de onoare al acestui eveniment a fost doamna Mirka Čikkelová, Secretarul General al EUPSF, care a salutat inițiativa OAMGMAMR de a se alătura eforturilor comune europene de îmbunătățire a siguranței pacienților și a profesioniștilor.

Pentru OAMGMAMR, siguranța pacienților, precum și siguranța asistenților medicali și a moașelor reprezintă priorități esențiale reflectate în derularea de numeroase proiecte și acțiuni care au ca scop îmbunătățirea calității și siguranței în îngrijirile de sănătate.
În acest context, OAMGMAMR, ca partener afiliat al EUPSF, își propune să dezvolte la nivel național un proiect dedicat siguranței pacienților și siguranței asistenților medicali și moașelor, care are ca scop principal creșterea conștientizării asupra oboselii profesionale, și riscurilor asociate acesteia pentru siguranța pacienților, atât la nivel individual, cât și organizațional.
Principalele obiective ale proiectului OAMGMAMR vizează:
– Dezvoltarea unei strategii naționale dedicate promovării și implementării campaniei FFT în România
– Dezvoltarea unei echipe naționale FFT
– Adaptarea campaniei FFT și a instrumentelor de promovare la contextul local (ex. postere, materiale video, etc.)
– Dezvoltarea de canale de comunicare și de promovare a campaniei FFT
– Promovarea periodică a materialelor informative pe tema oboselii profesionale
– Organizarea de evenimente științifice și cursuri de educație medicală continuă având ca temă siguranța pacienților și siguranța profesioniștilor
– Realizarea de studii de cercetare pentru evaluarea nivelului oboselii profesionale la asistenții medicali și moașele din România
– Colaborarea membrilor echipei naționale FFT cu reprezentanții altor echipe naționale FFT de la nivel european (ex. Austria, Belgia, Croația, Elveția, Georgia, Germania, Grecia, Portugalia, Slovacia, Spania și UK), în scopul derulării de activități și proiecte comune dedicate îmbunătățirii siguranței profesioniștilor și pacienților
– Creșterea vizibilității asistenților medicali și moașelor din România, precum și a organizației profesionale.

Comunicat de presă-implicare OAMR la proiectul FFT (1)

1Redfern N, Bilotta F, Abramovich I, Grigoras I. Fatigue in anaesthesiology – call for a change of culture and regulations. European Journal of Anaesthesiology 2023; 40(2): 78-81.
2https://www.who.int/news/item/28-05-2019-burn-out-an-occupational-phenomenon-international-classification-of-diseases
3https://www.eupsf.org/
4https://www.eupsf.org/press-release-fightfatigue
5Association of Anaesthetists of Great Britain and Ireland. Fatigue and Anaesthetists 2014. Londra: AAGBI, 2014.
6https://www.eupsf.org/affiliates

Program Sarbatori 2024!

Conform anuntului postat pe site-ul nostru si pe pagina de facebook, in data de 17.12.2024, va readucem aminte ca asistentii medicali care nu au ridicat avizele pana pe 27.12.2024 le vor putea ridica incepand cu 08.01.2025, cand Filiala Vrancea isi v-a reincepe activitatea!
Va multumim pentru intelegere!

Sarbatori Fericite!

Sărbători Fericite!

Dragi colegi, membri ai Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,
În aceste zile de sărbătoare, când lumina Crăciunului ne încălzește sufletele, mă gândesc cu profundă recunoștință la fiecare dintre voi. Indiferent dacă sunteți în spitale, farmacii sau în alte locuri unde munca voastră face diferența, purtați în voi spiritul generozității și dedicării.
Voi sunteți cei care alinați, care oferiți speranță și încredere, chiar și în cele mai dificile momente. Vă mulțumesc pentru fiecare gest făcut cu suflet, pentru nopțile nedormite și pentru empatia pe care o oferiți necontenit.
Fie ca acest Crăciun să vă aducă sănătate, liniște și bucurie alături de cei dragi. Să vă fie inimile pline de mulțumirea lucrului bine făcut și să știți că munca voastră este neprețuită.
Crăciun fericit și un An Nou plin de realizări!
Cu respect și prețuire,

Cristina Moisă
Președintele Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, filiala Vrancea

🎄✨

Eliberare avize 2025!


Va anuntam ca eliberarea avizelor aferente anului 2025 se va face pana la 27 decembrie 2024!

    Asistentii medicali care au adus documentele complete pentru avizul anului 2025 pana in data de 27 decembrie vor primi avizul fizic pe 27.12.2024, pana in orele 13:00!

    Daca ati depus documentele si au fost validate, veti obtine avizul cu valabilitate 01.01.2025 – 31.12.2025, chiar daca veti intra in posesia lui dupa data de 08.01.2025!

    Daca NU ati depus documentele sau nu au fost validate, veti obtine avizul cu valabilitate de la data solicitarii, nu mai devreme de 08.01.2025!

    Daca ati depus documentele pentru aviz va rugam sa veniti sa ridicati documentul pana in data de 27.12.2024, orele 13:00, deoarece Filiala intra in concediu/liber de sarbatori pana pe 08.01.2025!

Diplome Grad Principal 2024

Incepand cu 11.11.2024 puteti ridica de la sediul nostru Diplomele de Grad principal sesiunea 2024.
Mentionam ca acestea trebuiesc ridicate pana la 01.01.2025, in caz contrar le veti putea ridica de la OAMGMAMR National – Calea Grivitei nr.77,Bucuresti.

Pentru ridicare aveti nevoie de carte de identitate, Certificat de Membru in original, cerere preschimbare Certificat Membru – Pentru a figura si pe Certificatul de Membru cu specificatia ‘Grad Principal in specialitatea ……’

ATENȚIE!
Pentru persoanele care au beneficiat de derogare de la prevederile art.18, alin (1), lit b) din Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de grad principal cu modificările și completările ulterioare, certificatele de grad principal se vor elibera după data de îndeplinire a celor 5 ani de experiență profesională cumulată în specialitatea în care au obținut titlu de calificare.

Persoanele în cauză vor prezenta la ridicarea certificatului dovada îndeplinirii condiției de vechime (adeverință de vechime).

Reavizare 2025

La data de 01 octombrie 2024 incepe perioada de eliberare a avizelor de libera practica pentru anul 2025.

Va rugam sa verificati daca aveti numarul necesar – 30 credite EMC – pentru a solicita eliberarea avizului.

Documentele necesare, inclusiv modelul de cerere eliberare aviz 2025 il gasiti la adresa : DREPT DE PRACTICA

Informatii sustienere Examen Grad Principal sesiunea 2024

Examenul se va sustine in data de 05.09.2024, pentru toate specializarile.
Examenul va incepe la orele 10:00.

Testul – grilă de verificare a cunoştinţelor conţine 100 de întrebări. Examenul se desfăşoară pe durata a 2 ore la sediul OAMGMAMR Vrancea din str. Bucegi nr.28, Focsani.
Fiecare întrebare are 3 variante de răspuns, din care un singur răspuns este corect.
Fiecare răspuns corect este notat cu un punct.
Punctajul final al fiecărei grile de răspuns este egal cu suma întrebărilor cu răspuns corect.
Punctajul maxim este de 100 de puncte, corespunzător notei 10.
Se consideră „Promovat” candidatul care obţine la testul – grilă minimum 70 de puncte,
corespunzător notei 7,00.
Candidaţii au acces în sălile de susţinere a testului – grilă între orele 08.30 şi 08.45, pe baza
tabelelor aflate la responsabilii de săli şi afişate la intrare şi a actului de identitate (B.I., C.I.
sau paşaport), aflat în termen de valabilitate.

• Candidaţii care nu se află în sălile de examen în momentul distribuirii testelor – grilă şi a
grilelor de răspuns pierd dreptul de participare la examen.
• În sălile de examen sunt interzise discuţiile între candidaţi, consultarea oricărui fel de
material, copierea şi utilizarea telefoanelor mobile. Candidaţii care încalcă aceste reguli
sunt eliminaţi din examen, fapt ce se consemnează în procesul verbal şi se informează
operativ preşedintele comisiei locale de examen.
• În ziua de examen la ora 10.00, se distribuie fiecărui candidat un test – grilă şi o grilă de
răspuns. Un candidat poate schimba o singură dată grila de răspuns.
• Pentru completarea datelor de identitate şi a grilelor de răspuns candidaţii folosesc numai
cerneală sau pastă de culoare albastră. Orice altă culoare decât cea albastră este interzisă,
fiind considerată semn distinctiv.

Lista canditatilor declarati „ADMIS” sau „RESPINS” la Examenul de Grad Principal sesiunea 2024

Click aici pentru a vizualiza lista

PS: fisierul este de tip PDF; Daca telefonul/calculatorul de pe care incercati sa vizualizati documentul nu poate accesa fisierul atunci va recomandam sa instalati ADOBE READER.

Perioada de contestatii este de 24 ore de la afisare.

Afisat astazi, 05.08.2024, orele 08:30.

Multumim
OAMGMAMR Vrancea

Anunt Grad Principal 2024 – Documente necesare/Taxa Examen/Tematica si Bibliografie

Anunt-privind-organizarea-si-desfasurarea-examenului-de-grad-principal-2024

Extras din documentul word, in caz ca nu dispuneti de Microsoft Word :

„Anunț privind organizarea şi desfăşurarea examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali – sesiunea 2024
Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) organizează, prin filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti, examenul de grad principal-sesiunea 2024, în conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 1137/06.09.2018 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali, cu modificările și completările ulterioare.
I. Examenul de grad principal se organizează pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali.
II. Documente necesare înscrierii:
La înscriere candidatul depune un dosar, care conține următoarele documente:
a) cererea de înscriere, cu datele de contact, conform anexei nr. 5 la prezenta metodologie; (Descarca Cererea)
b) copia actului de identitate valabil până la data susținerii examenului;
c) copia certificatului de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății sau a diplomei/certificatului de absolvire/licență sau documentului echivalent eliberat de una dintre următoarele categorii de instituții de învăţământ: liceu sanitar; școală postliceală sanitară; colegiu medical universitar; facultate de medicină/de asistență medicală/de moașe. La înscriere, candidatul prezintă actele de studii în original, urmând ca persoana care primeşte documentele să certifice „în conformitate cu originalul” pe copiile de pe actele de studii aflate la dosar;
d) copia atestatului de echivalare, după caz;
e) în cazul candidatului cu formare profesională efectuată în străinătate și recunoscută în România în condițiile legii, candidatul va depune copia diplomei obţinute în străinătate, însoţită de traducerea legalizată în limba română şi de copia documentului de recunoaştere a calificării în România;
f) adeverință eliberată de angajator(MODEL-Adeverinta-vechime-editabil-EXAMEN-GRAD-PRINCIPAL) din care să reiasă, după caz:
• experienţa profesională de minimum 5 ani la data susţinerii examenului, cumulată în specialitatea în care a profesat cu titlul de soră medicală/oficiant medical (M) şi asistent medical, în cazul în care a dobândit ulterior, în condiţiile legii, un titlu oficial de calificare în specialitatea de asistent medical (PL, SSD sau S);

• La examenul de grad principal organizat în specialitatea titlului de calificare obţinut în baza prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 613/2013 privind aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de pregătire pentru obţinerea specializărilor în domenii complementare specialităţii de bază de către asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie, cu modificările şi completările ulterioare, ale anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 942/2017 pentru aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale, precum şi în vederea dezvoltării abilităţilor profesionale pentru asistenţii medicali generalişti, moaşe şi asistenţii medicali, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.076/2019 pentru aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale, precum şi în vederea dezvoltării abilităţilor profesionale pentru asistenţi medicali generalişti, moaşe şi asistenţi medicali, pot participa şi asistenţii medicali generalişti, asistenţii medicali de pediatrie, asistenţii medicali de farmacie, asistenţii medicali de laborator şi asistenţii medicali de igienă care fac dovada încadrării, în condiţiile legii, în funcţia de asistent medical cu normă întreagă sau echivalent parţial, pe o perioadă cumulată de minimum 5 ani anteriori datei de susţinere a examenului în structura sanitară corespunzătoare specialităţii respective, după cum urmează: servicii de radiologie-imagistică medicală, de laborator, de balneofizioterapie, de nutriţie şi dietetică, de igienă şi sănătate publică, de farmacie.
g) copia actelor de schimbare a numelui, după caz;
h) dovada plăţii sumei de participare la examen.
Candidaţii care au desfăşurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificatul de voluntariat emis de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul de lucru efectiv prestat.
În situaţia în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie, documentele emise de autoritatea competentă sau angajatorul din statul în cauză, din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă şi legală a profesiei pe teritoriul acelui stat, precum şi o copie a traducerii autorizate a acestor documente.
Pe coperta dosarului de înscriere se trec: numele și prenumele candidatului cu inițiala tatălui, numele purtat anterior (după caz), specialitatea în care s-a înscris la examen, numărul de telefon al candidatului.
III. Examenul se va susține în data de 05.09.2024, pentru toate specialitățile.
IV. Înscrierile la examen se fac în perioada 15-31.07.2024, pentru toate specialităţile, la sediul filialelor judetene/a municipiului București ale OAMGMAMR.
V. Cuantumul sumei de participare la examen este de 150 lei/participant. Suma de participare se va plăti în contul filialei OAMGMAMR
RO09 RZBR 0000 0600 2364 6018 – Raiffeisen Bank
Pe documentul de plată plătitorul va menționa “Suma de participare examen grad principal-2024”

Tematica şi bibliografia pentru examen pot fi consultate la adresa: https://www.oamr.ro/tematica-si-bibliografie-grad-principal-2024/